Borderlands

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    Publisher: Take 2
    Entwickler: Gearbox Software (Brothers in Arms Reihe)
    Genre: Action
    Release: 23.10.09
    Plattformen: Alle
    URL: www.borderlandsthegame.com


    Beschreibung:
    Auf dem vermeintlichen Eisplaneten Pandora haben sich Siedler niedergelassen, denen mit Frühlingsbeginn ein mächtiger Feind auf die Pelle rückt: die erwachende Fauna. Und auch untereinander mögen sich die Siedler nicht sonderlich. Dauernde Schießereien sind also programmiert.


    Gutes E3 Video:
    http://www.gamestar.de/index.cfm?pid=1569&pk=12355



    Zusammenfassung:
    * FPS
    * CooP
    * RPG
    * Comic Look


    Meinung:
    Könnte ja doch noch ganz nett werden. Profitiert 100% vom CooP Modus. Wird aber sehr wahrscheinlich ein GamesforWindowsLive Titel.




     
     
     

  • Absoluter Knaller. Definitiv in meinen TOP5 dieses Jahr.
    Im CooP Bereich die Nr.1, sogar noch vor Resident Evil 5.


    * sieht dank Cellshading verdammt gut aus
    * funktioniert Spitze ohne Bugs
    * macht richtig Feeetz im CooP



    Irgendwann soll es wohl Eintönig werden. Aber das ist halt so bei NICHT-MMO's.
    Bis dahin vergehen aber bestimmt mal 100 Stunden. :D



    Ach übrigens. Das Spiel braucht keinen CD-KEY zum Online zocken,
    und es gibt einen LAN-MODUS für 4 Spieler COOP.
     :whistling:





    Hier ein Video über die ersten 10 Spielminuten von der xbox.


    Achtung Spoiler!



  • Sehr lustig, da kostenlos sehe ich auch mal über das behinderte Matchmaking hinweg ^^
    Wenn ich online spielen will und einen nicht lvl 1 Spieler nehme geht in der lobby gar nichts mehr. Aber fürs Coop bestimmt lustig, bin auf jeden Fall dabei, wenn das mal ne Runde gespielt wird und Platz frei ist.

  • Hab noch eine andere Möglichkeit gefunden
    Im Verzeichnis "User\<username>\Documents\My Games\Borderlands\WillowGame\Config" in der Datei "WillowEngine.ini":
    das->:


    zu dem->:


    ändern.

  • VSYNC / VOICECHAT / FOV / THIRDPERSON!












    To disable the startup movies:
    -----------------------------
    Within WillowEngine.ini:


    Find:



    Quote: [FullScreenMovie]
    StartupMovies=2K_logo
    StartupMovies=Gearbox_logo
    StartupMovies=NVidia
    StartupMovies=Loading
    SkippableMovies=2K_logo
    SkippableMovies=Gearbox_logo
    SkippableMovies=Attract
    SkippableMovies=NVidia
    and comment out lines like so:



    Quote: [FullScreenMovie]
    //StartupMovies=2K_logo
    //StartupMovies=Gearbox_logo
    //StartupMovies=NVidia
    //StartupMovies=Loading
    SkippableMovies=2K_logo
    SkippableMovies=Gearbox_logo
    SkippableMovies=Attract
    SkippableMovies=NVidia
    If that doesn't work, replace the // with ;




    To disable ALL movies:
    ----------------------
    This can be done in order to skip the prologue when starting a new game. However, this is a drastic measure since it apparently kills all movies! Cutscenes, loading screens, etc. Don't say I didn't warn you!


    Within your shortcut for Borderlands, right-click -> properties. Within the shortcut line, add this parameter AFTER the link to your Borderlands exe file:



    Quote: -nomoviestartup
    E.G:



    Quote: C:\Program Files\Borderlands\binaries\Borderlands.exe -nomoviestartup



    To adjust FOV (Field of View):
    -----------------------------
    Within WillowInput.ini:


    Search for [WillowGame.WillowPlayerInput]. Below the chunk of bindings, add the following:



    Quote: Bindings=(Name="F10",Command="FOV 90",Control=False,Shift=False,Alt=False)
    Bindings=(Name="F11",Command="FOV 110",Control=False,Shift=False,Alt=False)
    You can change the keys (F10 and F11) to whatever you'd like, as well as the FOV values.


    TIP: It's being reported that the FOV gets reset whenever you sprint in an online game. As a workaround, you can add the FOV command to one of your movement keys, like I have. Example - my MoveForward binding looks like this (my forward key is E):



    Quote: Bindings=(Name="E",Command="MoveForward | Axis aGas Speed=+1.0 | FOV 96",Control=False,Shift=False,Alt=False,LeftTrigge r=False,RightTrigger=False,bIgnoreCtrl=False,bIgno reShift=False,bIgnoreAlt=False)



    To disable mouse smoothing:
    ----------------------------
    Within WillowInput.ini:
    Search for "bEnableMouseSmoothing" and you should come across the following line:



    Quote: bEnableMouseSmoothing=True
    Change to FALSE. This tremendously improves the feel of the mouse when looking around in-game and navigating the UI.




    To disable/adjust weapon view bob:
    ----------------------------------
    Within WillowGame.ini:


    Search for "bWeaponBob" and you should come across the following lines:



    Quote: bWeaponBob=TRUE
    Bob=0.005
    Edit accordingly. They should be pretty self explanatory. I can confirm the Bob numerical adjustment does work.




    To enable VSync:
    -----------------
    Within WillowEngine.ini:


    Search for "UseVsync" and you should come across the following line:



    Quote: UseVsync=False
    Change to TRUE.




    To disable voice chat:
    ---------------------
    Within WillowEngine.ini:


    Search for "bHasVoiceEnabled" and you should come across the following line:



    Quote: bHasVoiceEnabled=True
    Change to FALSE.




    To enable console:
    ------------------
    *NOTE: This currently doesn't work correctly, it outputs all commands as 'SAY' commands*


    Within WillowInput.ini:


    Search for "ConsoleKey" and you should come across the following line:



    Quote: ConsoleKey=
    Add 'Tilde' after the equal sign to enable the console (should look like ConsoleKey=Tilde)




    Enable Drop Weapon Key:
    -------------------------
    Within WillowInput.ini:


    Search for [WillowGame.WillowPlayerInput]. Within that section, search for "ThrowWeapon". By default, it's bound to "Underscore" - I changed mine to V, so it looks like:



    Quote: Bindings=(Name="V",Command="ThrowWeapon",Control=F alse,Shift=False,Alt=False)



    To make zoom a toggle (courtesy of Miker):
    --------------------------------------------------
    *NOTE: This has been reported to break turret fire while in a vehicle, as well as Brick's right click punch*


    Within WillowInput.ini:


    Add the text below under [WillowGame.WillowPlayerInput]



    Quote: Bindings=(Name="ZoomIn",Command="StartAltFire | setbind RightMouseButton ZoomOut",Control=False,Shift=False,Alt=False,LeftT rigger=False,RightTrigger=False,bIgnoreCtrl=False, bIgnoreShift=False,bIgnoreAlt=False)
    Bindings=(Name="ZoomOut",Command="StopAltFire | setbind RightMouseButton ZoomIn",Control=False,Shift=False,Alt=False,LeftTr igger=False,RightTrigger=False,bIgnoreCtrl=False,b IgnoreShift=False,bIgnoreAlt=False)
    Then, edit the preexisting RightMouseButton binding to reflect the change:



    Quote: Bindings=(Name="RightMouseButton",Command="advance dbutton bAdvancedButtonAux5",Control=False,Shift=False,Alt =False,LeftTrigger= False,RightTrigger=False,bIgnoreCtrl=False,bIgnore Shift=False,bIgnoreAlt=False)
    to



    Quote: Bindings=(Name="RightMouseButton",Command="ZoomIn" ,Control=False,Shift=False,Alt=False,LeftTrigger= False,RightTrigger=False,bIgnoreCtrl=False,bIgnore Shift=False,bIgnoreAlt=False)



    To make crouch momentary (instead of toggle, courtesy of siberx):
    -----------------------------------------------------------------
    Within WillowInput.ini:


    Search for the following line under [WillowGame.WillowPlayerInput]:



    Quote: advancedbutton bAdvancedButtonAux1 | SwitchSeats
    and change to



    Quote: Duck | SwitchSeats
    You can remove the SwitchSeats variable if you do not wish to have the key switch seats as well.


    If this doesn't work, make sure this line exists under [WillowGame.WillowPlayerInput], otherwise add it:


    Bindings=(Name="Duck",Command="Button bDuck | Axis aUp Speed=-1.0 AbsoluteAxis=100",Control=False,Shift=False,Alt=Fa lse,LeftTrigger=False,RightTrigger=False,bIgnoreCt rl=False,bIgnoreShift=False,bIgnoreAlt=False)




    To enable scroll wheel in text boxes:
    -----------------------------------
    *NOTE: This seems to only work within the Player Mission Log window (default key is L), and not the Mission window (when you receive missions from NPCs)*


    Within WillowInput.ini:


    Search for all instances of the following (there should only be two instances):



    Quote: InputKeyName="MouseScrollUp",ModifierKeyFlags=42
    InputKeyName="MouseScrollDown",ModifierKeyFlags=42
    remove the ",ModifierKeyFlags=42" so they look like:



    Quote: InputKeyName="MouseScrollUp"
    InputKeyName="MouseScrollDown"



    To make jumping feel less "floaty":
    ---------------------------------
    *NOTE: This does affect Multiplayer games - the gravity setting of the server host affects all players*


    Within WillowGame.ini:
    Search for [Engine.WorldInfo] and look for the following line:



    Quote: DefaultGravityZ=-500
    and change to



    Quote: DefaultGravityZ=-700
    If this doesn't work, try making the changes within DefaultGame.ini located in your Borderlands install folder (Borderlands\WillowGame\Config)




    Third Person Camera (courtesy of [BoX]SteroidFreud):
    ----------------------------------------------------
    Original Post: http://gbxforums.gearboxsoftware.com...ad.php?t=80533


    Within WillowInput.ini:


    Search for [WillowGame.WillowPlayerInput]. Below the chunk of bindings, add the following:



    Quote: Bindings=(Name="F3",Command="Camera ThirdPerson",Control=False,Shift=False,Alt=False)
    Bindings=(Name="F4",Command="Camera FirstPerson",Control=False,Shift=False,Alt=False)
    F3 goes into third person, F4 switches back to first person. As such, you can swap out the keys (F3 and F4) to the keys of your liking.

  • So, habe mir gestern das Spiel auch mal installiert.
    Das Spiel unterstützt doch einen Coop-Modus...?!
    Aber ich kann nicht im LAN den Singelplayer zu 2. spielen. Is das richtig?
    Ich meine so wie bei Sacred. Vampi und ich haben Sacred zu zweit im Singleplayer gespielt.
    Klappt das bei Borderlands nicht? 8|


    PS.: Seeeehr lutisches Game.....

  • Coop bis 4 Player möglich über Internet oder Lan.
    Über Internet klemmt das manchmal ein wenig, weiter oben stehen aber schon die gängigsten Tips um Online zu zocken.


    Es besteht kein Story unterschied zwischen SP und MP ,jeder speichert seinen Questfortschritt.
    Der mit dem geringsten Fortschritt sollte das spiel hosten, damit die anderen die Quests aktualisiert bekommen.
    Der Schwierigkeitsgrad nimmt exponentiell mit der Spierlzahl zu und zwar ordentlich.


    Wir spielen z.Z. ohne Hamachi/Tunngle.
    Empi, Bonehunter und ich haben es schon 2 x durch bis wir auf Maxlevel (50) waren.

  • endlich gibt es material über das erste DLC


    Zombie Island of Dr. Ned



    5-6 Stunden Spielzeit und kostet auf den Konsolen 10 Dollar.
    PC DLC wird nachgereicht. Was das auch immer bedeuten mag.


    Der Preis geht aber eigentlich schon in Ordnung vergleich man Ihn mal mit Cod6 :D

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